.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران سياسي چای در گيلان و مازندران
با ناديده گرفتن وضعيت صنعت چاي كشور از سوي مسوولان دولتي, وقوع بحران سياسي و اجتماعي در استان گيلان و مازندران قريب الوقوع است.
بحران سياسي چای در گيلان و مازندران

با ناديده گرفتن وضعيت صنعت چاي كشور از سوي مسوولان دولتي, وقوع بحران سياسي و اجتماعي در استان گيلان و مازندران قريب الوقوع است.

دكتر سعيدرحمت سميعي، رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي كارخانجات چاي شمال، در گفت و گو با ايلنا، در رابطه با نشست مديران كارخانجات چاي‌‏سازي با مسوولان نهاد رياست جمهوري طي روز گذشته، گفت: طي نشستي كه چهارشنبه هفته گذشته ميان نمايندگان چاي‌‏كاران و مديران كارخانجات چاي‌‏سازي در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، بررسي وضعيت صنعت چاي كشور از سوي چاي‌‏كاران تقاضا شد و با موافقت نهاد رياست جمهوري مقرر شد؛ روز گذشته در راستاي يافتن راهكاري براي مقابله با بحران سياسي و اجتماعي كه به زودي در استان گيلان و مازندران اتفاق مي‌‏افتد، به مباحثه بپردازيم.
وي، اظهارداشت: علي‌‏رغم موضوع جلسه، بحث چاي سنواتي محور بحث قرار گرفت و به كلي اخطار بحراني كه به زودي در استان‌‏هاي شمالي ايجاد مي‌‏شود، ناديده گرفته شد.
سميعي، با اشاره به خريد تضميني برگ سبز چاي و چاي خشك از سال 84 توسط سازمان تعاون روستايي، بيان كرد: در سال گذشته سازمان تعاون روستايي فقط اقدام به خريد برگ سبز چاي كرد و چاي خشك را به ميزان طلبي كه بابت بهاي برگ سبز چاي از چاي‌‏كاران داشت نسبت به خريد آن وارد عمل شد.
وي، تعهدات مديران كارخانجات چاي‌‏سازي را بابت بهاي برگ سبز چاي خريداري شده بالغ بر12 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهارداشت: بابت بدهكاري كه مديران كارخانجات چاي‌‏سازي به اين سازمان دارند, بايد 21 هزار تن چاي خشك تحويل داده مي‌‏شد كه از اين ميزان فقط 12 هزار تن تحويل داده شد و از اين بابت مديران كارخانجات چاي شمال بالغ بر 5/5 ميليارد تومان متضرر شدند، كه در اين راستا با تحمل اين ميزان ضرر و زيان، هم اكنون بدهكاري حدود 100 نفر از مديران كارخانجات به سازمان تعاون روستايي به 4 ميليارد تومان
مي‌‏رسد.
رييس هيات مديره سنديكاي كارخانجات چاي شمال، با بيان مطلب فوق اعلام كرد: در راستاي جلوگيري از متضرر شدن كارخانجات چاي شمال در پروسه توليد سال جاري از مسوولان تقاضا شد كه نسبت به بازپرداخت بدهكاري آنان به سازمان تعاون روستايي تمهيدات لازم انديشيده شود كه اين موضوع در جلسه روز گذشته نهاد رياست جمهوري ناديده گرفته شد.
وي، به مصوبه شوراي عالي اقتصاد مبني بر عدم عقد قرارداد كارخانجات بدهكار با سازمان تعاون روستايي اشاره كرد و گفت: 102 كارخانه چاي در گيلان و مازندران در سال جاري قادر به عقد قرارداد با سازمان تعاون روستايي نيستند، اين در حالي است كه 106 كارخانه چاي شمال متحمل ضرر و زيان شده‌‏اند و فاقد آمادگي بهره‌‏برداري از باغات چاي در سال جاري هستند.
سميعي، بيان كرد: در حال حاضر شايد 30 تا 35 كارخانه چاي شمال قادر به عقد قرارداد با سازمان تعاون روستايي باشند، در حالي كه اين كارخانجات قادر به جذب حجم عظيم برگ سبز چاي نيستند.
وي، افزود: با توجه به عدم توانايي كارخانجات در جذب توليدات 55 هزار خانوار كشاورز چاي‌‏كار و رويارويي آنان با در‌‏هاي بسته كارخانجات متضرر به زودي شاهد بحران در مناطق شمال كشور خواهيم بود ؛ لذا از مسوولان تقاضاي رسيدگي به اين امر را داريم.
رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي كارخانجات چاي شمال، در پايان خواستار تغيير مصوبات شوراي عالي اقتصاد براي توليد چاي در سال 86 از سوي مسوولان شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.